tisdag 2 mars 2010

Ny månad

Äntligen går vi mot ljusare tider, igår var det börjar på våren sa det men det var snöstorm hela dagen och man såg våren låånnngt borta, Idag är den 2 mars är det kallt igen och det kommer lite snö från himlen. Solen har även varit framme lite idag. När kommer våren???
Har idag varit med på dagis en hel dag, vilken ljudnivå. Jag blev lite besviken på fröknarna tyckte de mest lätt barnen vara själva och inte bry sig om de. Ingen frukt på hela dagen, var har fruktstunden tagit vägen??? De berättade inte för barnen vad som ska hända och jag skulle inte klara en dag i denna miljön. Det jag också tycker är att de ta en praktikant som får ta ansvar istället för att ta in en vikarie. Känns inte så tryggt när inte ens praktikanten går fram och hälsar. Såg mest sur ut hela dagen. VAr ingen organisation. De hade ingen koll på barnen i samlingen innan maten, vissa fick hålla på med vad som helst. Jag blev irriterad men kan ju inget göra. Var är allt personal igentligen inte där. Jag vet inte vad jag ska göra men det kändes inte bra efter idag, p g a också att man har en son som precis har fått svar på att han har gluten och måste få stöd. Jag har trott på de förrut att de inte kan se allt, men man kan inte se något om de inte ens är i rummet. En fröken från kl halv ett till halv två på 15 barn inte okej, man har väl bara 30 minuters rast. Jag vet huyr jag inte ska bli iallafall fast man har jobbat 20 år inom samma yrke. Förbättering vill jag se.
Så har min dag varit, inte klokt att man lämnar sina barn ditt. Jag förstår nu varför de skiker jämt. Usch vilken ljud nivå. Nu SÄNKER VI RÖSTERNA ALLA.

2 kommentarer:

  1. Detta verkar inte så bra.
    Är det på Felix och Lucas dagis du har varit, eller någon praktikplats?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så var det på lucas och felix dagis. Personal sjuk och ingen vikarie, de har ju en praktik som kan ta den bitten, visst du jag vet att man inte får använda praktikanter.

    SvaraRadera