lördag 19 juni 2010

En givande vecka

Denna vecka har det hänt mycket på få dagar. Första var det planeringsdag på dagis på måndagen och tisdagen. Barnen och jag var mest hemma och plockade lite. Packar städar det är det vi gör nu för tiden men det är snart slut med det HURRA.
Onsdag var det dagis igen för barnen, och sommarfest där. De sjöng så fint var så stolt och det var sista sommaravslutningen som Lucas hade på dagis nu är han stor och börjar snart i skolan. När jag nu skriver detta så har han 1 dag kvar på dagistiden sen kommer skol tiden. Nytt kapitel öppnas i våra liv. Efter festen klippte vi gräs och sen kom elliot och heidi och vi åt korv med bröd trevligt avslutning på dagen.

På Torsdagen hade johan min bil för att han hade lämnat sin på verkstaden för service, vi gick ner till dagis och hem igen inte mycket protester men lite segt hem. Jag var hos en god vän och hjälpte henne att flytta medans barnen var på dagis. Sen bara hämtade jag de och vi gick hem och på vägen hem bestämdes att Felix skulle leka med grann pojken elliot en stund innan johan kom och hämtade oss och vi åkte och hämtade hans bil sen åkte vi igen till min goda vän och fortsatte att hjälpa henne med först och främst barnen sängar som skulle monteras ner. Det gjorde johan med glans men det blev sent.

Fredagen var det trötta barn men de sov inte länge på morgonen ändå, sen åkte vi till min goda vän igen och fortsatte att flytta och städa. Tog även hand om hennes barn sen på eftermiddagen när hon åkte till jobbet innan hennes vuxna dotter skulle ta hand om de. Det blev inget bra slut för Lucas var så trött och det blev bara tokigheter på slutet.
Johan kom och hämtade de där och nu har de varit där en helg till. Denna helg har det känns bättre fast det inte blev något bra avslut med Lucas.

Idag lördag har det varit mycket bröllop men har även packat och städat litet. Är så trött på detta packande och städande.
Ha en bra fortsatt helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar