tisdag 8 februari 2011

Utvecklingssamtal

I morgon ska vi på vårat första utvecklingssamtal. Lucas är nu inne på sin andra termin i förskolklass. Det ska bli kul att höra hur det går för honom i skolan.
Jag iallafall har ju ganska bra kontakt med fröknarna så jag kollar varje dag hur det har varit men skola arbetena ska det bli kul att höra om.
Det är ju så att man är lite nervös nu när han ska komma igång med läsningen när både jag och johan har dyslexi så är man orolig att han får det också men det finns en risk då det är ärfligt. Men jag gör allt för att hjälpa honom men han vill inte just nu. Men hoppas det kommer.

Det som är intressant är att jag just nu läser om läs och skriv inläring i skolan själv nu och vill göra allt för att min son ska klara sig så bra som möjligt. Vill inte ha den uppväxten som jag hade genom hela skolan, inte fått den hjälp jag behövde.
Jag hoppas min son blir bra i skolan, det blir träning hemma men det kan jag lägga ner bara för att det ska gå bra för honom.
Det blir kul imorgon och intressant imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar