söndag 26 juni 2011

Midsommar afton

Mina underbara pojkar vid våran midsommar stång. Blev ingen riktig iår för att det var ingen som brydde sig, men när jag sa till barnen att de skulle sätta sig vid midsommarstången så sa L att det var ingen riktig midsommar om man inte hade någon midsommar stång så vi får se om de blir någon nästa år.

Min farmor och Tobias med barn och flickvän var här och åt pannkaka med nubbe till lunch. En tradition vi har här på visten.


På eftermiddagen var vi sen i björksätter och kollade på alla som dansade och lekte. Mina barn vägrar att leka och dansa kring midsommar stången.


På kvällen blev det sill, potatis och gräddfil, men det var bara jag, mamma och pappa som åt sill de andra åt korv.




Till efterrätt blev det sen jordgubbar, glass och grädde.

En riktigt bra midsommar afton som jag fick fira med familjen trots att jag jobbade.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar