fredag 10 september 2010

Fredag

Vart lite chockad när jag såg att jag inte har skrivit på hela veckan, har precis glömt bort det.
Denna veckan har jag haft barnen hos mig och det har varit mysigt men blir inte så värst mycket gjort i skolan. Mycket i skolan nu så nu blir det att plugga i helgen. Har varit lite seg och verkligen inte orkat men nu ska det skrivas i helgen.
Veckan har det hänt mycket för lucas han har badat i skolan, lyx att ha badhus på skolgården så att de får lära sig att simma på lektionstid det är inte många skolor som har det nu för tiden. Jag hade det när jag gick i skolan men nu är det bersparingar och de får inte åka iallafall inte får skolor på landet.
Sen fick han ett par skridskor av snälla mormor och morfar i helgen för de åker skridskor på frita, nu tänker alla redan och de gör de faktiskt. Han var inte så snäll när vi köpte skridskor och jag tänkte att han aldrig kommer att ta på sig de, men igår så åkte han på frita och tyckte det var jättekul. Jag blev så glad.
Felix vecka har flytit på som vanligt pratar fortfarande om att han börjar skolan om två år. Undrar om han ska hålla på och prata om det hela tiden eller om han släpper det efter ett tag. Idag när vi hade lämnat lucas så sa han att det var tråkigt på dagis, han vill gå på skolan istället. Svårt för honom att förstå att lucas är äldre. De har alltid gått ihop på dagis så varför inte nu. Det är svårt att förstå för en liten kille som vill vara stor och gå med brorsan men den tiden är över nu kommer de inte gå i samma klass längre.
Nu är det helg och jag ska skriva.
Ha en bra helg
Kram

1 kommentar: