tisdag 7 december 2010

Det blir lite gjort här

Idag blev det extra tidigt att gå upp för att hinna till verkstaden med bilen för att det lyste en lampa som inte skulle, kunde ha varit ett allvarligt fel men som tur var var det inte det. bara någon ventil tror jag det var(pappret är i bilen) Bilen lagad och lampan släckt.
Som sagt var tidigt på verkstaden för att hinna till basgruppsdagen i nykvarn. När jag sitter på verkstaden så säger de på radion att det är en olycka på E20 mellan mariefred och nykvarn, skickar sms till min kära vän som åker där varje dag så att hon kunde ta en annan väg men oturligt nog läste hon det för sent när hon redan satt i kön. Jag som också skulle till nykvarn tänkte inte på olyckan när jag stressde från verkstaden för att hinna till nykvarn. Precis när jag åkt förbi den enda avfarten innan nykvarn så ringde kompisen och sa att hon satt i kön och jag sa f.n skulle tagit en annan väg men det var bara några minuter men ännu senare till basgruppsdagen. Funderade på att inte gå men gjorde det och det var intressant.

På eftermiddagen har jag tvättat och slagit in julklappar så snart är jag klar. Passar på när jag inte har barnen då vill jag mysa med de.
Har även bakats saffrans skorpor på och alltså vanliga och glutenfria får se vad sonen tycker om de när han kommer hem. Ikväll gjorde jag knäck bräck medans jag gjorde kvällsmat så lite händer men det blir inga lussekatter iår har för lite frys för det. Blir julgodis för hela slanten istället som vi får ta med och mysa med på jul och nyår.

Vill också säga att jag har de bästa föräldrarna man kan ha. Jag bara älskar de. Hoppas ni vet det mamma och pappa. Saknar er precis lika mycket som mina barn saknar sin mormor och morfar. Vi har alla nedräkning till vi träffar er.

Ha en bra kväll alla nu ska jag gå och diska inte kul men ska göra det innan adventkalendern den måste jag se fast barnen inte är hemma.
Kram

1 kommentar:

  1. SKÖNT att få en massa gjort!! ;0)
    Så blir det här hemma idag oxå!! ;0)
    TREVLIG LÖRDAG/HELG!!
    KRAM!!

    SvaraRadera