onsdag 18 augusti 2010

Lucas börjar föskoleklass

Idag var den stora dagen för min son, idag tog han klivet in i skolvärlden.
Han gick idag stolt iväg med mig till skolan men ny väska och pennskrin.
Han var väldigt nervös när vi närmade oss skolan, ville ha en hand att hålla i men släppte mig efter ett tag.
Jag fick nästa gråten i halsen när de satt i samlingen idag. Nu börjar han bli stor. Dagis tiden är över.
Nu väntar minst 13 år i skolan.
Idag har vi även besök anna och hjälp henne med exa. Lucas fick låna ett nintendo ds och tyckte det var jättekul kanske får vi lägga ihop så att han får ett i julklapp.
Senare lite mot barnens protester så åkte vi till carina för lite fika och pratstund. Jätte kul och trevligt
Idag är den första dagen som jag inte har träffat johan när jag har haft barnen sen vi separerade. Både bra och jobbigt. Men det är väl den nya verkligheten för mig.

1 kommentar: